Nuffnang

Showing posts with label doorgift. Show all posts
Showing posts with label doorgift. Show all posts

Thursday, July 26, 2012

Part 1: Wedding Doorgift :)

Assalammualaikum B2B,

As mentioned before, cha nak share pasal doorgift untuk my wedding nanti. Okies ikut perancangan cha ada beberapa specification untuk doorgift ni. 

1. Murah! RM 1 (untuk bekas telur je) . *ini perlu utk pengantin bajet. ngeee
2. Usefull to people
3. Simple but nice.

Okeh bajet untuk doorgift ni telah disponsor oleh ibu. Hehehehe.. tapi even guna duit ibu still kena jimat jugak kan. plus ibu cakap tanak la bagi cawan kecik2 mcm vintage tu. orang tak pakai. letak dan kumpul n buang je lepas tu. sayang la kan. duit jugak.. $___$ hehehe. Nenek pun sama,  tak nak bagi barang2 mcm tu, stick pada zaman dulu2 nak bagi telur sebijik seorang. Dah kemaen lagi nak fulfill semua kehendak.

Bagi tidak mengecewakan, cha cari alternatif lain. pikir punya pikir, ingat nak guna glass jar mcm ni.. 


harga pun boleh dapat dalam RM 0.80 je sbijik. At least boleh letak garam ke, kunyit ke kan. hehehe.. Bila cakap kat Kanda, terus dia cakap dia nak guna cm tu jugak. Kanda tanya pada mak beliau pun setuju jugak nak guna. huaaa.. Aci takkkk?? curik idea cha. hehehe.. ok tak pe, carik idea lain. (nasib baik la bakal-suami, kalau tak dah guling2 atas jalan) hahaha

Then, dapat idea untuk bagi tupperware. Ekceli bukan la tupperware tu, tipuware pun okeh.. hahaha.. ekceli nak bekas kecil ala2 tupperware tu. So dapat la jumpa kat brand APPLELADY kan. kecik je bekas nya yang boleh memuatkan sebijik telur.  Cam ni ha...


Bila fikir balik, bekas ni orang akan guna juga kan mcm pompuan ni rajin bawak sambal ke, ikan bilis ke p opis. So ianya usefull kan..Google la utk cari supplier tak dapat. sO Masa berjalan2 dengan Kanda kat Nilai 3, terjumpa 1 kedai hardware yang jual barang2 plastik semua. Nampak sign yang dorang tu dealer Applelady. Hoyeaahhh! dgn rakusnya p ke tempat bekas2 kecik. Alhamdulillah jumpa. dan harganya 1 pcs = RM 0.73. so dgn rakus lagi sekali amek contact no abg tu. hehehe

Balik rumah tanya ibu cemana, and she AGREE! Hoyeah! call abg tu cakap ada ke stok untuk 1500 pcs. Dia cakap next week baru ada. So next week nye cha p dgn family, n beli la 1600 pcs. Alhamdulillah bila beli banyak, abg tu bagi kurang 1 pcs jatuh ke RM 0.60 je. hikhik.. sukaaa! jimat lagi disitu.

Jadinya, ibu cakap dalam tu nanti masukkan 1 bijik telur and gula2. Hari tu cha dah cerita pasal sticker untuk doorgift kat SINI and sticker tu dah sampaii... 



sekarang misi untuk dilekatkan kat tepi bekas tu. Macam ni..



 

Mari kita kira total harga total doorgift.

bekas APPLELADY 1 pcs = RM 0.60
Sticker = RM 0.07
TOTAL = rm 0.67 

heeeeeee.. sukaaaaa.. still underbajet. Tapi ada problem lak, tetiba ayah kata mcm tak proper bagi cam gitu je, dia nak letak dalam non-woven bag kecik n suruh bagi mufin lagi dalam beg tu. Haiyo0o0.. Again? hehehe.. Ok la ayah, i follow.. ngeeee.. still survey for the best price. heeee.. Till meet again next entry for doorgift sweeeetttyyyyy.. :)

p/s: cha tetap akan guna glass jar utk doorgift untuk family pengantin lelaki nanti. Tapi differ pattern *puaskan hati nak juga guna. hehehe


Tuesday, July 10, 2012

Artwork Sticker untuk doorgift :)

Assalammualaikum B2B,

hikhik wah kemaen rajin mengupdate ni. Maklumlah dah habis final kan. Btw, last week je dah dapat artwork untuk kad kahwin and sticker untuk doorgift. Tapi pasal doorgift cha tak reveal ape2 pun lagi kan. Later oke. Tapi ni just drop by untuk reveal artwork sticker. Kecik je pun sebab nak lekat kat tupperware. Eh? tupperware? heeeee.. sabarrrrrrrrrrrrr!.

Kalau boleh sticker ni cha tanak mahal2, kalau 1pcs dah cecah RM0.20- RM 0.30 tu dah macam rege kad kahwin cha sekeping je. Jadi rasa mcm membazir je. Bukan apa, kita nak sticker tu bukan seratus or dua ratus kan, mcm cha nak guna 2000pcs, jadinya tak perlu mahal2, cukup sekadar untuk hiasan dan bgth tu wedding kita. (ayat b2b bajet ni) ahahaha. tak kisahlah org nak cakap apa, yang penting pas kawen nanti tak de la dok makan sticker tu je. wakakaka

Btw sticker ni cha dapat quotation palingggggggggggggggggg murah penah cha pernah survey. Sebab nya kurang dari seposen. hikhik. Betullll murah. kat sini EANLABEL Printing.Ni price quote dia,

Printing Quantity: 2000pcs
Printing Size: 1\"(mm) X 2\"(mm)
Print Colour: 1 colour - wording only
Material: mirrorcoat

Finishing - Form: sheet

Finishing - Coating: gloss_lam
Finishing - Diecut: normal
RM105

Design fees - RM40
Courier charge - Rm10

Actually cha nak design sendiri je, tapi disebabkan pihak printing nak kan format dalam Adobe Illustrator, makanya terpaksa cha hired org tu design kan. Sebab cha tade and tak reti guna AI tu. kalau tak boleh jimat lagi kan. Hikhik.. Tapi still jimat lagi u olls, meh sini kita kira,

Print sticker - 2000pcs = RM105Design = RM 40
Courier charges - RM10
TOTAL = RM 155 / 2000pcs1 pcs = RM 0.0775

see? still tak sampai seposen kan. Heeeeeee... Under budget! so sesape nak tempah, boleh p ke link situ, anda boleh jimatttt banyak from there. Orait after this nanti cha bagitahu nak lekat mcm mana kat doorgift kan. Tunggguuu.. hehehehe.. 

p/s: perasan tak cha suka benar guna bracket utk sticker, kad sume. Ianya nampak classic! suka!

“ Ya Allah, sesungguhnya hati kami ini bersatu dengan kasih sayangMu, bertemu di atas ketaatan kepadaMu, bersatu di jalan dakwahMu dan berjanji menegakkan AgamaMu... Maha Suci Engkau, perteguhkanlah tali ikatan antara kami ini, limpahkanlah kasih sayang di dalam hati kami ini. Engkau tunjukkanlah kami jalan hidayahMu, sesungguhnya padaMu kami berserah dan tempat kami memohon pertolongan “