Nuffnang

Showing posts with label Manhattanfishmarket. Show all posts
Showing posts with label Manhattanfishmarket. Show all posts

Tuesday, April 23, 2013

Macam-macam hado :)

سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ 

Assalammualaikum sumorangggg..

3 minggu tak berblog. Perghhh kalah retis cenggini. Busy kemain ye tak. Ya ammmpunn, nak kata tak de idea rasanya membuak2. Nak kata tak de gambar penulis belog ni camwhoree sgt. So apa lagi alasan? har har. Sampai husband sendiri tegur, "baby, bila nak update belog? last update 2 april kan" haaa nampak tak? nampak tak my number 1 fan? har har har. Okey sepanjang 3 minggu ni banyak sgt mende nak tulis.

Cerita 1


Masa awal bulan hari tu, cha diserang sakit gigi yang melampau tahap gaban. Okey fine sakit sangat. Gigi 2nd geraham tu berlubang plus berdenyut2. Masa sakit tu dtg siang, dapat MC and malam tu sakit balik. Menangis2 kat hubs tapi dia nak buat apa, suruh makan pill killer je la kan. Keesokan harinya, hubs suruh ikut dia ke ofis n pergi klinik dekat tanglin tu sebab tak ramai org. So pagi tu mmg berdenyut2 lagi gigi ni sampai kene kumur je. sakit weh. siyesly. Dah smpai klinik, 8.10am dah jumpa doctor. Pergh cepat klinik ni. Lepas doctor check2 dia boleh kata tak boleh nak cabut or tampal, sebab urat2 tu masih aktif or tegang. dia bagi ubat antibiotik je. Makk oi masa tu Tuhan je tahu. Rasa nak maki pun ada, cabut je dah la. Tak tahan gila time tu. huaaaaa. After that terus pulang ke rumah MIL. Lepak2 n tidur. Lepas 3 hari consume antibiotik, gigi dah tak sakit. her her her. Rugi air mata nangis2 sebab sakit kennn? Positively sakit tu kan penghapus dosa2 kecil. hehehe

Cerita 2


Masa hujung minggu 6 April plak, cha attend wedding my old friend. Tira nama dia or Merahitujambu. Wedding dia comel okey, daku dah merembat banyak menda masa kat Guestbook dia tu. Tapi semua dalam kereta. hahaha. Errr susah nak describe cemana kenal dia ni. Masa tu cha jadi skandal kepada boyfriend dia. Haaa gittew. kelas uolls panggil skandal. Puihh la. Hahaha. itu zaman skola ar, cinta monyet kan. Dapat contact Tira ni pun melalui friendster rasanya. Then we meet up n close la jugak. Pernah jumpa beberapa kali lepak2, makan2, karoke semua. Share cerita semua. haaa. Tak caya tengok ni, gambar 2010, time i kurus lagi tau. hahaha

Pastu dia jadi blogger n now femes jugak tau. ngeh3. Meanwhile, sekarang ni rasa macam kelakar pun ada, masing2 dah ada life sendiri kan. Ex boyf dia pun dah kahwin. Kami pun dah kahwin. So, conclusion nye cinta monyet tak kemana. wakakakaka. 

Cerita 3 


Errrr. ni as usual la kan. Tiap2 minggu hari Rabu, hari date cha kuar dgn hubby. So tentative sure makannn n movie. Haa last week cha redeem other offer The  Manhattan Fish market from Groupon. Kali ni Fish baked. Perghh sedapppp! me n hubby love it as well. ngeh3. Thanks hubby for the surprise yang tak jadi. har har. Nak buat surprise tapi bagitahu wife. Kelakar la syg. ^_^

Lately ni cha agak busy dengan assignment n paper project. So kekangan tu yang buat tak terupdate belog ni. heeee. *alasan. Kadang2 tu update kat IG n FB je. Okey korang, nak buat sambung buat kerja. Filing kat tepi ni dah memanggil. Dah tinggi menggunung, harap dapat ditarah menjadi bukit. har har har. Lately ni cepat sangat mengantuk. Tah kenapa. (-_-)v. Ok bai korang!

Tuesday, April 2, 2013

Review JJCM Groupon



Assalammualaikum uollssss..

Lamanya tak update belog. Ye 2 minggu dikira lama lattew. Ya ampun, berhabuk2 dah ni siap bersarang2. Huhuhu. Ekceli banyak sangat kekangan nak update, bila taip je padam. Taip je padam. Dah kenapa tah. ^__^. Tapi bila BW ada jugak drop by kat korang tau. Sentiasa dihatiku gittew. hehehe

Cha ni baru je baik dari pakej demam. As usual la kan, demam+batuk+selsema. Start hari sabtu lagi. Tapi kemaen gagahkan juga berjogging dengan hubby. After that, haaa amekkaaawww badan start panas. Bila demam nak menepek kat katil jela kan. Sampai ler hubby ajak p Alamanda, eh baik pulak. Demam ni mengada kengkadang. Tau2 je nak window shopping kan kann. hahaha. Al kisahnya weekend demam memang tak awesome. Tapi demam tu kan penghapus dosa2 kecil. Alhamdulillah. 

Entry ni nak share kesinambungan entry INI yang cha beli groupon tu kan? Haa dilampirkan gambar2 kesedapan menikmati makanan yang dibeli melalui voucher groupon tu. *perghh macam tulis surat pulak. Sedap n berbaloiiiii baloiii sangat. 

Firstly kami redeem Groupon from Fish Manhattan. Location: Alamanda.



Overall Fish Manhattan sure lah terbaik kannnn? yang kitaorang makan ni Giant Platter. Boleh makan 4 orang kot. Cuma suggest korang jangan ler makan nasi dia kalau nak menikmati lauk ittew. sebab nanti cepat kenyang. Nasi dia macam letak mayonis kot. Oh oyster dia sedap, salad pun sedap. Semualahhh sodappp. Ngeh3

Then minggu seterusnya redeem Burger from Rasamas. Location: Alamanda

 

Haaaa yang Rasamas ni pun sedap tau korangg! macam burger bakar tapi ni ayam di celup dgn blackpepper. Terbaekk. Masa ngap tu jatuh2 sos dia. Perghhh.. *lapairliurketikamenaip. hahaha. korang tengok jela, kerja husband n wife ni memang menternak lemak je la keennnnn. Apa pun happpppy sangat sebab dapat makan2 ni bersama suami. Jalan2 carik makan katanya. Layann zasss. Eh patutnyaaa entry review groupon ni hubby yang kemaen nak buat. hahahaha. Okey la, kepala ting tong lagi ni dari pagi tadi. Bagai menekan2. Got to go darlings! Doakan cha cepat sembuh yer. Much love!

Tuesday, March 12, 2013

Penangan Groupon :)

Assalammualaikum semorang!!

Harap2 sihat la hendaknya ye. Ya Ampunnn kemaen malas nak update belog. Padahal banyakkkk sangat cerita nak story ni. Ehhh? Bahasaaaa dah kelaut meh. hahaha. Ni nak update cecepat sebab curi2 masa kat ofis ni. haaaa. Nak share gambar post wedding tak bawak plak kabel. Hishhh. Semakin lupaaa lepas dah kahwin ni. Dang!

Okey la entry ni nak cakap pasal husband cha. Oh agak2 nak muntah baca sila tekan butang X diatas ye. Alahaiii tak de la nak cerita ape pun. Tapi sejak akhir2 ni husband cha ni kemaen suka beli Groupon.Kalau dulu, kemaen dia tak caya ON9 ni weyh. Kata tipu la, ape la. Haaa sekarang tengokkk. ngeh3. Last week hari Jumaat tetiba dia call,

Hubs: baby, b beli groupon. Nanti kita p ea
Wife: Beli ape ye syg? best tak. *hati tertanya
Hubs: alaaahh b beli yang fish manhattan tu la. Tengok macam sedap je. Kita p Ahad ni ea. sempena birthday b n 4 bulan ulang bulan perkahwinan kita
Wife: wahh greaattt! *dok konfius birthday sapa yg kena belanja ni. hahaha

 

Balik je rumah, kemaen senyummm memanjang je laki haku ni. Rupanya kannn dia nak buat surprise la kenkononnya pasal groupon tu. Tak penyabar, nak jugak cakap lepas beli tu. hahaha. Lawakkk!. Susah nak tengok lelaki romantik2 cenggini tapi bila sesekali buat tu. alololo, melting plak. haha. Lepas tu tengah lepak2 tengok tv tetiba,

Hubs: Baby nanti boleh buatkan belog untuk b boleh tak?
Wife: Belog? nak buat ape plak.
Hubs: alaaa nak kumpul semua yang kita pernah beli kat Groupon. B nak tuliss tentang makanan yang kita makan semua.
Wife: larrrr tu je? ada ke orang nak baca? hahahaha *gelak kuat2
Hubs: Ada lar. Suruh kawan2 blogger baby baca. 
Wife: Hekk eleyyy. hek eleyy. Sibuk aje. hahaha. Takpela, guna je blog baby tu. Suami isteri kan satu. Nanti bby bagi password semua.
Hubs: betul ni? tapi b segan la nak tulis. Nanti tak de orang nak komen. Letak gambar je boleh. *senyum2
Wife: Tak kisah la org komen ke tak, yang penting we share something. Nanti dah ada anak cucu tunjuk kat diaorang. Atok makan ni, kau hado? hahaha
Hubs: haha nanti ajar la eaaaa... 

haaaaaaa korang tengok la. Penangan groupon sampai nak buat belog kau. Kelakar pun ada. Eksaited pun ada. Ni sure hubs baca punya entry ni. So tak payah nak memalu update entry ye. Bebudak belog lagi suka kot kalau husband dorang pun nak join buat. Cuma mungkin kekangan masa kan. Agak2 nampak belog isteri awak ni berhabuk, tolong le update ye. hahaha. Tak sabar plak nak tengok 1st entry from hubby. hikhik. Oh ye, semalam beli lagi satu groupon dari Rasamas. Hubby nk try burger ni.


Macam sedap. Tunggu la next week baru redeem n review k. Bab2 makan ni part hubs lah review. Ponat den nak taip, silap2 terliur time tengok gambar. wakaka. Okey korang, kalau sempat petang karang cha bagi entry bergambar tentang post wedding hari tu. Ohh maaiii semua comel2 tau. Sekarang tengah gigih buat ni plak...


Haaa sabar naa. Dah siap nanti cha share. Ni pun beli kat Groupon jugak. Makk aihh dah jadi keluarga groupon plak ni. Boleh jadi Duta ni. Hahahaha. Okey lovelies! Take care, Assalammualaikum!

“ Ya Allah, sesungguhnya hati kami ini bersatu dengan kasih sayangMu, bertemu di atas ketaatan kepadaMu, bersatu di jalan dakwahMu dan berjanji menegakkan AgamaMu... Maha Suci Engkau, perteguhkanlah tali ikatan antara kami ini, limpahkanlah kasih sayang di dalam hati kami ini. Engkau tunjukkanlah kami jalan hidayahMu, sesungguhnya padaMu kami berserah dan tempat kami memohon pertolongan “