Nuffnang

Showing posts with label baju khatam quran. Show all posts
Showing posts with label baju khatam quran. Show all posts

Tuesday, August 27, 2013

Alhamdulillah, melepasi 1st Trimester dengan JAYA nya. :)


سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ


Assalammualaikum sumorangggg!. Selamat Hari Raya. *kerling kalendar. hikhik. Masih berbaki kan Hari Raya kita. Ngeh2. Okey la cerita raya tahun ni nak cerita panjang2 karang muntah korang tgk gambar je. so kita bagi teaser je la. hahaha teaser bagai, mcm wedding plak. ngeh3.

Family-In-Law

1st Raya hari tu rumah mak mertua la. 1st raya bersama suami kan. hikhik. so far Alhamdulillah okey je. seghonokkkk okey. mak mertua buat semua. wakakaka. mmg style MIL cenggitu. kita ni dia suruh duduk je. wakaka. Mesti korang tertanya2 kan, tak rasa homesick ke. hahaha. tak rasa sgt. tp a day before balik tu dlm kete dah meleleh air mata. yela dok terbayang family kita berkumpul without kita kan. gila tak nanges. tapi lama2 dah smpai uma in law. amboii mcm lupa diri. mcm jumpa family sendiri. ngeh3. lepas semayang raya. terus hubby ajak balik rumah family cha plak. hikhik




So far, pengalaman raya pertama kali bersama keluarga mertua mmg awesome. seghonokk okey. hikhik. okey la berbalik pada tajuk. Alhamdulillah, cha sudah melepasi 1st trimester dengan JAYA nya. haa nampak tak urop besar tu. heheheehe. BERJAYA okey. masa puasa hari tu skip 2 hari sbb morning sickness yang teruk benar. bukan sekadar morning je, evening, night semua ada. mmg makan je muntah. makan je muntah. so berat turun 3kg okey. serius cuak. sbb masa 1st check up ari tu jujur sgt ckp brt turun, nk p 2nd check up pun cuak gak sbb tkt nurse marah berat makin turun. hehehe.

Tapi raya ari tu ngam2 je lepas 1st trim, dan nafsu makan semakin membuak2. waaah wahhh. kemaen lagi. time ni cuak plak overweight. hahaha. pitammm! minggu lepas 2nd check up. perasaan sangat2 cuak. kena repeat scan untuk confirm kan EDD. masa 1st check up hari tu kebetulan nmpak dah heartbeat dia kan dan masa tu dr tak boleh nak confirmkan sebab baru 8 weeks. Bila sampai je kat Klinik Kesihatan Putrajaya letak buku pink n amek number.

Lepas tu as usual, amek urine, amek darah pastu tunggu jumpa nurse. masuk bilik nurse tu je hati dah berdebar, lagi2 tang nak timbang. hikhik. timbang je alhamdulillah tak turun banyak sangat dalam 1.3kg. Nurse kata tak pe, sikit je. kalau pasni kalau terus turun kita check berat baby plak ye. pastu kena baring, check tinggi rahim, tgk thyroid, bengkak kaki. kali ni tak check breast sbb masa 1st check up dah check. Kalau tak malu ittew. hikhik. Alhamdulillah semuanya okey. Its time to see doctor plak. ni part paling berdebar, dah pesan kat husband suruh tunggu kat luar nanti nak scan nurse panggil. hikhik. Masuk je, doctor cakap kita repeat scan ye. Dan terus panggil husband. Dah baring tu, selawat n baca bismillah banyak2. Doctor letak je tempat scanner tu, 

Dr: Puan tengok, dah nampak dah tu. Kepala dia. Tu tulang belakang dia.
Cha: Senyum. (Alhamdulillah, i saw it. Pandang husband muka blur)
Dr: Encik nampak tak? ni dia. (sambil tunjuk screen) ni kepala, ni tulang belakang, ni kaki dia. Tengok dia silang kaki pulak tu. mcm tahu je kita nak scan dia. Ni jantung dia. yang berkelip2 tu.
Husband: Senyum, sengih2. 

Alhamdulillah, seronokkkk sangat dapat tengok. Dapat tengok jantung awak berkelip2 tu.  Menitik air mata. Syukur dengan nikmat Allah beri. i know you were there honey. Lepas dr bagi advice semua dia suruh amek ubat lagi. So tunggu next TCA. Balik rumah tak sudah2 si suami isteri ni menilik gambar. 


Alhamdulillah mama dan papa seronok sangat tengok awak sayang. semoga awak membesar dengan sihat dalam rahim mama ye. papa dah tak sabar nak tengok awak tu. :)

Kalau 1st trimester, asal makan je muntah. Sekarang plak, asal lapar je muntah. haaa korang nampak tak permainan nya. hahaha. Tak pela, asal semuanya baik2 sahaja. in sha Allah, doakan ye semoga 2nd trimester ni lebih menyeronokkan. Thanks kepada geng2 ex B2B yang share mcm2 kat page Mom-to-Be FB tu. sangat berinfo bagi orang yg nerd mcm daku ni. hikhik. Satu persatu ex-B2B dapat good news. Alhamdulillah, syukur kan rezeki kita dah sampai.  nah picture open house hari tu. 

 Do you see my baby bump? hikhik. Itu banyak makan je. Baby nye kecit je. ngeh3. Take care tau koranggg!


Tuesday, April 23, 2013

Macam-macam hado :)

سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ 

Assalammualaikum sumorangggg..

3 minggu tak berblog. Perghhh kalah retis cenggini. Busy kemain ye tak. Ya ammmpunn, nak kata tak de idea rasanya membuak2. Nak kata tak de gambar penulis belog ni camwhoree sgt. So apa lagi alasan? har har. Sampai husband sendiri tegur, "baby, bila nak update belog? last update 2 april kan" haaa nampak tak? nampak tak my number 1 fan? har har har. Okey sepanjang 3 minggu ni banyak sgt mende nak tulis.

Cerita 1


Masa awal bulan hari tu, cha diserang sakit gigi yang melampau tahap gaban. Okey fine sakit sangat. Gigi 2nd geraham tu berlubang plus berdenyut2. Masa sakit tu dtg siang, dapat MC and malam tu sakit balik. Menangis2 kat hubs tapi dia nak buat apa, suruh makan pill killer je la kan. Keesokan harinya, hubs suruh ikut dia ke ofis n pergi klinik dekat tanglin tu sebab tak ramai org. So pagi tu mmg berdenyut2 lagi gigi ni sampai kene kumur je. sakit weh. siyesly. Dah smpai klinik, 8.10am dah jumpa doctor. Pergh cepat klinik ni. Lepas doctor check2 dia boleh kata tak boleh nak cabut or tampal, sebab urat2 tu masih aktif or tegang. dia bagi ubat antibiotik je. Makk oi masa tu Tuhan je tahu. Rasa nak maki pun ada, cabut je dah la. Tak tahan gila time tu. huaaaaa. After that terus pulang ke rumah MIL. Lepak2 n tidur. Lepas 3 hari consume antibiotik, gigi dah tak sakit. her her her. Rugi air mata nangis2 sebab sakit kennn? Positively sakit tu kan penghapus dosa2 kecil. hehehe

Cerita 2


Masa hujung minggu 6 April plak, cha attend wedding my old friend. Tira nama dia or Merahitujambu. Wedding dia comel okey, daku dah merembat banyak menda masa kat Guestbook dia tu. Tapi semua dalam kereta. hahaha. Errr susah nak describe cemana kenal dia ni. Masa tu cha jadi skandal kepada boyfriend dia. Haaa gittew. kelas uolls panggil skandal. Puihh la. Hahaha. itu zaman skola ar, cinta monyet kan. Dapat contact Tira ni pun melalui friendster rasanya. Then we meet up n close la jugak. Pernah jumpa beberapa kali lepak2, makan2, karoke semua. Share cerita semua. haaa. Tak caya tengok ni, gambar 2010, time i kurus lagi tau. hahaha

Pastu dia jadi blogger n now femes jugak tau. ngeh3. Meanwhile, sekarang ni rasa macam kelakar pun ada, masing2 dah ada life sendiri kan. Ex boyf dia pun dah kahwin. Kami pun dah kahwin. So, conclusion nye cinta monyet tak kemana. wakakakaka. 

Cerita 3 


Errrr. ni as usual la kan. Tiap2 minggu hari Rabu, hari date cha kuar dgn hubby. So tentative sure makannn n movie. Haa last week cha redeem other offer The  Manhattan Fish market from Groupon. Kali ni Fish baked. Perghh sedapppp! me n hubby love it as well. ngeh3. Thanks hubby for the surprise yang tak jadi. har har. Nak buat surprise tapi bagitahu wife. Kelakar la syg. ^_^

Lately ni cha agak busy dengan assignment n paper project. So kekangan tu yang buat tak terupdate belog ni. heeee. *alasan. Kadang2 tu update kat IG n FB je. Okey korang, nak buat sambung buat kerja. Filing kat tepi ni dah memanggil. Dah tinggi menggunung, harap dapat ditarah menjadi bukit. har har har. Lately ni cepat sangat mengantuk. Tah kenapa. (-_-)v. Ok bai korang!

“ Ya Allah, sesungguhnya hati kami ini bersatu dengan kasih sayangMu, bertemu di atas ketaatan kepadaMu, bersatu di jalan dakwahMu dan berjanji menegakkan AgamaMu... Maha Suci Engkau, perteguhkanlah tali ikatan antara kami ini, limpahkanlah kasih sayang di dalam hati kami ini. Engkau tunjukkanlah kami jalan hidayahMu, sesungguhnya padaMu kami berserah dan tempat kami memohon pertolongan “