haiiii.. haiii... chaaa rindu kat belog. Pelop2 meyh. HIKHIK.. siyes busy gila minggu lepas. Hantar rombongan meminang cousin nye, pastu semalam Interview nye. Alhamdulillah, everything goes well. Cuma ada jugak beberapa soklan yg tak dapat jawab. Weehuuu.. Sistem perakaunan kerajaan mana lah cha tahu sgt, cha ni uat admin okeyh. hehehe. Takpelah, dah usaha kan? sekarang doa dan tawakal. If ada rezki nak kahwin ni, alhamdulillah. If not, kita cuba lagi. Heeeee..
Rasa mcm lama je dah tinggalkan belog. Tengok tickers pon dah tinggal 52 hari. Woooo.. apesal masa sgt mencumbui eh silap mencemburui kita. NGEH2. Actually entry kali ni cha nak update beberapa perkara tentang wedding. 3 in 1, dah mcm Nescafe lah. Kira QUICKIE UPDATE la ea. hehehe
KAD KAHWIN
okeh seperti yang sedia maklum, kad kahwin cha dah lama siap. Last month lagi. Tapi tetiba 2 minggu lepas, ayah cakap mcm tak cukup je 1000pcs tu. Dia suruh order lagi 500 pcs. Makkk aih.,. ayah ni nak jemput sapa lah gamaknya. Cha dah jadi down sikit, sebabnya kena tempah lagi n bila tempah sikit, harga jadi mahal.. (Y____Y) hari tu ayah cakap cukup, tetiba tak cukup.
Jadinya terpaksa cha tempah lagi. Niat hati nak tempah je kad lain yg rege range 20sen, tapi tak sedap hati plak beza2 kan kad kat tetamu. kalau boleh semua nak sama. Jadinya cha berbalik ke vendor kad cha, try quote harga reprint utk 500 pcs dah lebih kurang if cha tempah 1000pcs. Jadinya, sebagai konklusi, cha tempah je 1000pcs lagi. Haaaa.. sonang koje. So tak payah nak takut2 tak cukup kad. Cha akan bagi dalam 200 pcs kat kanda extra. Total kad cha 1800pcs. Ni la kalau masak sendiri, suka2 hati tetamu tu nak jemput berapa. Hahahaha. This week cha amek balance kad, naseb baik awal ckp, so guna artwork yg sama aje. Ngeeee..
BILIK PENGANTIN
Okehhh, pasal perkara ni sgt jeles tengok semua orang beria2 post kan. Tapi cha rilek2 aje kan. Hahaha. Sebabnya ibu yang nak uruskan semua hiasan bilik pengantin tu. Hari tu cha bagi idea, tetiba kena reject. huhuhu.. sedih. Jadinya malas nak selisih faham bagai.*korang ada tak rasa macam ni. So, cha serah bulat2 segi empat kat ibu nak deco. Malas nak pening2 kepala. Dan yang bestnya, deco bilik pengantin tu my auntie nak sponsor. Dia akan transfer duit utk beli cadar n hiasan tu semua. Alhamdulillah, rezeki lagi. Syukur2.. Thank you auntie!! hehehe.. Ni idaman hati cha utk bilik pengantin.. huuuuuuu
BAJU NIKAH
Haaaaa.. ni baru amek ukuran jumaat lepas. Lambat tak? lambat kan. wakakaka.. sebabnya busy lah. Tapi tak pe, insyaAllah boleh siap by October. Tailor yang buat baju nikah cha ni adalah my bestfren ever since darjah 5. Heeeee.. Dia bukan tailor pun, cuma amek part time sebab dia ni dulu degree in fashion designer skrang jadi cikgu. HAahahaha. Baju nikah stick pada entry before this, cuma ada sedikit perubahan part kain tu kot.Hari tu nak kain flowy2 kan, mcm ni...
then memang guna banyaaakkkkk kain. Dalam 5-6m chiffon. tambah lagi dalam RM200++ utk part kain je.. Weeehuu.. lap peluh. Jadi decide utk tmbah dalam sikit je, So cha cakap je kat bff cha utk buat jela jenis kain mcm mana pun asalkan lain dari yg duyung or kipas. See? senang kan cha ni, tak suka nak semak kepala. Tapi bff cha cakap dia nak buatkan kain pecah 6, flowy jugak tapi tak byk sgt. Mebi mcm ni kot,
or mcm ni..
Mcm ni la kot sketch yg bff cha lukiskan. Sbb katanya kain tu nanti buat flowy2 sgt pakai sekali je sbb nanti segan nak pakai g jenjalan. Betul jugak. Ah persetankan segala rasa nak bermegah2, asal majlis tu selamat sudah dan baju tu siap tak de koyak2. hikhik. Tak sabar nak tgk hasil, semoga segalanya baik2 aje kan.. hehehehe
Okeh itu jela utk hari ni. Entry tanpa gambar. Tak de orang nak baca punya. Boring! hahahaha. Esok insyaAllah cha update pasal Guestcard. Kalau tak busy la. Hehehe. Eh thanks kat Diyana untuk contact no org kompang tu, n yg silentreader kot yg email tanya pasal photobook ari tu, harap dapat membantu. Dan yang mendoakan untuk interview cha hari tu, thank youuu so much!.. Sharing is caring kan? tu yg sayang semua b2b ni.. Take care darling!!
*semua picture credit to google.







